Досконалість викладання і доскональність навчання у вищій освіті: сучасні виклики та можливості


Title
Text

 

Британська Рада в Україні у партнерстві з Інститутом вищої освіти НАПН України, Advance HE (Велика Британія), за участі МОН України та НАЗЯВО 17 та 18 березня 2021 року провели в онлайн-форматі Форум «Досконалість викладання і навчання у вищій освіті». За запрошенням участь у Форумі взяла декан педагогічного факультету професор Оксана Кондур.

Основна мета заходу полягала в обміні кращими практиками вдосконалення викладання і навчання у вищій освіті.

Під час Форуму досвідом підвищення досконалості викладання у Великій Британії поділився головний експерт з програм лідерства та менеджменту Advance HE Даг Паркін. Він запропонував Triangle model досконалості викладання, основною ідеєю якої є теза: «досконалість – це не вміння, це – ставлення».

У панельній дискусії «Професійний розвиток викладача університету – ключові гравці» взяли участь директор Інституту вищої освіти НАПН України Світлана Калашнікова, генеральний директор директорату фахової передвищої, вищої освіти МОН України Олег Шаров, заступник голови НАЗЯВО Олена Єременко, керівник центру професійного розвитку Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка Олена Гузар, керівник Проєктного офісу Ніжинського державного університету ім. М. Гоголя Євген Плотніков. Впродовж дискусії розглядалась проблема: яким чином збалансовуються зусилля з боку університету в цілому та конкретного викладача задля вдосконалення викладання. За результатами опитування учасників Форуму понад 40% вважають, що основним гравцем в українські освіті, який впливає на професійний розвиток викладача, є сам викладач; близько 30% надають перевагу впливу запитам студентів, 3% – МОН України, і тільки 1% переконані, що основним гравцем є НАЗЯВО.

Під час панельної дискусії «Трансформація викладання: виклики та можливості» колеги з різних університетів України поділились своїми думками і досвідом про нові підходи та інструменти, які довелось використовувати в освітньому процесі в нових пандемічних умовах.

У панельній дискусії «Викладач та студент – як побудувати ефективну взаємодію?» за участю президента Української асоціації студентів Андрія Калініна обговорювалась роль студентів у вдосконаленні якості викладання та студентське бачення шляхів підвищення ефективності дистанційної та змішаної освіти.

Цікавими були питання, які запропонували у воркшопах британські та українські колеги: від актуальності інтерактивного викладання до значення для студентоцентрованого підходу активного навчання, зокрема у формі створення тестових завдань студентами.

Запис панельних дискусій можна переглянути на сайті Форуму https://tleforum.online/