Завгородня Тетяна Костянтинівна

Доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри педагогіки

та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика,

Заслужений діяч науки і техніки України.

 

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

ORCID 0000-0001-9097-5714

Народилася в м. Станіслав (нині Івано–Франківськ) 18 січня 1949 року. Закінчила з медаллю середню школу № 3 м. Івано-Франківська та з відзнакою фізико-математичний факультет Івано-Франківського державного педагогічного інституту (1970 р.). Працювала вчителем математики, заступником директора з навчально-виховної роботи рідної школи. Довгий час перебувала на виборних посадах.

З 1981 року викладач кафедри педагогіки Прикарпатського університету. Закінчила аспірантуру Науково–дослідного інституту педагогіки АПН України і захистила кандидатську дисертацію з теорії виховання, а в 2000 р. – докторську дисертацію «Розвиток теорії і практики навчання в Галичині (1919–1939 роки)».

Від 1984 працює в Івано-Франківському педагогічному інституті (нині ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника»).

2002 – професор кафедри загальної і соціальної педагогіки,

2003 – завідувач кафедри історії педагогіки,

2006-2020 – завідувач кафедри педагогіки імені Богдана Ступарика (кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика).

Нагороди:

грамоти Прикарпатського університету (8 шт.), грамоти міського відділу освіти (5 шт.), грамоти обласного відділу освіти (4 шт.), Лауреат обласної педагогічної премії ім. Мирослава Стельмаховича (2005), премія голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради «Відомий науковець року»  (2009), премія Національної спілки краєзнавців України імені академіка Петра Тронька (2017), грамота і медаль Прикарпатського національного університету “За заслуги перед університетом” (2019).

Наукові інтереси

Розвиток шкільництва Галичини. Теорія і практика виховання молоді у ЗВО України і зарубіжжя. Історія і сучасні проблеми виховання та підготовки майбутніх фахівців для закладів освіти різного рівня.

 

Учасник проекту TEMPUS ЕкоБРУ № 54707 – TEMPUS-1-2013 (2015-2017).

 

УЧАСТЬ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ВЧЕНИХ РАДАХ

К 20.051.01 у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (1997-2013 рр.; функції голови ради 2003-2013 рр.)

Д 70.145.01 у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії

Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (до 2018 р.)

 

У 2018 році присвоєно звання “Заслужений діяч науки і техніки України”.

 

Науковий керівник захищених здобувачів наукового ступеня:

2004 – Стинська В.В., Ковальчук В.М.

2005 – Ворощук О.Д., Бай І.Б., Кецик У. В., Зозуляк Р.В., Поясик О.І.

2006 – Проців Л.З., Олійник Г.І.

2007 – Кафарська О. Б., Плугатор І.Б., Пастушенко О.В., Ілійчук Л.В.,

2009 – Матвєєва Н.О., Піц І.І., Нагачевська З.І. (д.п.н.), Скоморовська І.А.

2010 – Оришко С.П.

2011 – Сахній Я.П.

2012 – Шайнер Г.І.

2014 – Тумак Ю.І.

2015 – Борис У.З.

2016 – Деренько В.М.

2017 – Косило М.Ю., Косило Х.М.

2020 – Прусак В. (д.п.н)

2021 – Дарійчук С.В.

МОНОГРАФІЇ

Завгородня Т.К., Стражнікова І.В. Педагогіка вищої школи: історія, сучасність, перспективи: Монографія. НАІР: 2018. 270 c.

Завгородня Т.К. Теорія і практика навчання в Галичині (1919-1939 роки). Монографія. Івано-Франківськ, 2007. 392 с.

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ ПРАЦІ

Завгородня Т.К., Стражнікова І.В. Методологічні засади педагогічних досліджень: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ, 2021. 120 с.

Науковий доробок українських галицьких педагогів першої половини ХХ ст. з проблем розвитку культури мовлення особистості: хрестоматія / упорядники Т.К.Завгородня, І.В. Стражнікова. Івано-Франківськ: «НАІР», 2017. 100 с.

Завгородня Т.К. Самостійна робота для студентів ОКР «Магістр» з курсу «Методологія та технологія педагогічних досліджень»: методичні рекомендації / Т.К. Завгородня, Л.М. Прокопів, І.В. Стражнікова.  Івано-Франківськ. 2013.  60 с.

Завгородня Т., Прокопів Л., Стражнікова І. Світ педагогіки Східної Галичина і українського зарубіжжя ХХ ст.: ідеї, афоризми, висловлювання: навчальний посібник. Івано-Франківськ: видавець Третяк І.Я., 2010.  212с.

 

НАУКОВІ ПУБЛІКАЦІЇ У ВІТЧИЗНЯНИХ І ЗАРУБІЖНИХ ВИДАННЯХ

Завгородня Т., Басараб Н. Європейський вектор екологізації культурно-освітнього простору вчителів початкової школи в системі післядипломної освіти. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. Том 1. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2022. 202 с. С. 84-88.

Oleksandra Tsybanyuk, Tetiana Zavgorodnia, Nataliia Hnes, Tetiana Doronina, Inna Strazhnikova, Sergii Dariichuk. The role public associations in the implementation of out of school education. Laplage em Revista (International), vol.7, n. 3C, Sept. – Dec. 2021, p.613-618. (ISSN: 2446-6220) DOI: https://doi.org/10.24115/S2446-6220202173C1668p.613-618 SCOPUS

Завгородня Т.К. Формування підприємницької компетентності здобувачів закладів загальної освіти: зарубіжний досвід. Гуцульська школа Українських Карпат. 2020. Випуск 22. С.189-193.

Zavgorodnia T. Forming of entrepreneurial competence of young people in the researches of scientists of Ukraine and China. Norwegian Journal of development of the International Science. VOL.3. 2020. С. 44-46.

 Завгородня Т. Персоналістичний напрям у вітчизняних історико – педагогічних дослідженнях. Освітній простір. Глобальні, регіональні та інформаційні аспекти. Науково-методичний журнал.  № 1 (Чернівці).  2010.  С. 16-18.

Завгородня Т. Проблеми якості психолого-педагогічної підготовки викладача ВНЗ. Гуманізація навчально-виховного процесу: збірник наукових праць / [За аг. Ред.. проф.. В.І.Сипченка]. Спецвип. 5. Ч. 1.  Слав’янськ : СДПУ, 2010.  С. 121-129.

 Завгородня Т.К. Науково-пошукова діяльність як важлива умова особистісного становлення майбутніх спеціалістів.  Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. Вип.  21. Ужгород, 2011. – С. 51-54.

Завгородня Т.К. Педагогічна персоналія як один з важливих напрямів історико-педагогічних досліджень. Розвиток польської та української педагогічної думки протягом ХІХ – ХХ століть.  Вроцлав, 2011.  С. 271-278.

Завгородня Т.К., Гофмейстер Є. Діагностика – важлива складова педагогічної майстерності вчителя-вихователя.  Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. Вип.543. Педагогіка і психологія. – Чернівці: Рута, 2011. – С.51-55.

Завгородня Т.К., Стражнікова І. До проблеми формування соціально значущих якостей майбутніх педагогів. Oblicza wychowania / Pod redakcja Jolanty, Beaty Bugajskiej-Jaszczolt, Lidii Pawelec I Ireny Stanczak. – Kielce, 2011. – S. 71-76.

Завгородня Т.К. Науково-дослідницька діяльність студента як умова підвищення якості освіти та крок до наукової діяльності. Наука и образование. Дубай, ОАЕ, 2011. С.112 – 115.

 Завгородня Т.К., Стражнікова І.В. Дослідження персоналій Західної України 1920 – х років та їх внесок у розвиток української педагогіки.  Історико-педагогічний альманах. 2012.  №2.  С.36 – 39.

Завгородня Т. Діяльність наукової школи кафедри педагогіки імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Сефаника. Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл: проблеми, досвід, перспективи / за ред. В.Кременя, Т. Левовицького.  Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. С. 270-280.

Завгородня Т.К., Стражнікова І.В.Дослідження персоналій Західної України 1920-х років та їх внесок у розвиток української педагогіки.  Історико-педагогічний альманах.  2012.  №2.  С.36 – 39.

Завгородня Т.К. «Листи до сина» Василя Стуса як джерело вивчення теорії виховання. Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. Вип.601. Педагогіка і психологія. Чернівці: Чернівецький національний університет, 2012.  С.59-65

 Завгородня Т. Епістолярний жанр як важливий засіб батьківського виховання.  Рідна школа.  2013.  №8-9 (серпень-вересень). – С. 20-24.

Завгородня Т. Вивчення персоналій як складова педагогічних досліджень мистецького спрямування. Етнодизайн: європейський вектор розвитку і національний контекст: зб. наук. праць Кн.1. Полтава: ПНТУ імені В.Г.Короленка, 2014. С. 214-219.

Завгородня Т. К. Шляхи інтенсифікації підготовки магістрів спеціальності «Педагогіка вищої школи». Теоретико-методологічні основи розвитку освіти та управління навчальними закладами. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. Ч.1. – С.148-153.

Завгородня Т.К. Проблеми неперервної педагогічної освіти в сучасній Україні. Лабіринти реальності: зб.наукових праць / за заг. ред. д.філос.н. Журби М.А. Монреаль: СРМ «ASF ». 2016. С.163-165.

Завгородня Т. Культорологічний аспект в освіті України: історія і сучасність. Розвиток польської та української освіти і педагогічної думки (ХІХ – ХХІ ст.). Т.7 . Культура в освіті. Вроцлав, 2017. С. 33-43.

Завгородня Т.К Педагогічні умови підготовки компетентних фахівців з туризму: історіографічний аспект. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки; реалії та перспективи. Київ; Вид-во національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, 2017. Випуск 59. С.51-56.

Iryna Melnychuk, Lilia Rebukha, Tetiana Zavgorodnia and Ihor Bloshchynskyi. Strategic Significance of English in Self-Education of the Students of Socio-humanitarian Specialities for Fundamentalization of University Education. Modern Journal of Language Teaching Methods (MJLTM). ISSN: 2251-6204. Received October, 2018. Web of Science.

Andrieieva Olena, Yarmak Olena, KyrychenkoViktoriia, RavliukTetiana, TsurkanTaisiia, ZavgorodniaTetiana, Strazhnikova Inna, Potop Vladimir. The factor structure of physical and motor fitness of 12-year-old children while playing basketball. Journal of Physical Education and Sport (JPES), Vol.20 (3), Art 220, pp. 1613-1620. 2020 SCOPUS

 

МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ

Дарійчук С., Завгородня Т, Допіряк О. Фізичне виховання молоді Буковини як засіб боротьби із проблемами соціокультурного життя (початок ХХ століття). Інноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Випуск 44. Том 3. Видавничий дім «Гельветика» 2022. 148 с. С. 7-10. Режим доступу: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/44/part_3/44-3_2022.pdf

Завгородня Т.К. Педагогічні погляди Богдана Ступарика – видатного педагога, вчителя, громадянина. Перспективи розвитку науки, освіти та технологій в контексті євроінтеграції: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Полтава, 18 серпня 2022 р.). Полтава: ЦФЕНД, 2022. 87 с. С. 14-16. Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1TYI0hDS-PctT3zo1B5fiXzqF2iXkWxJc/view

Дарійчук С., Завгородня Т. Особливості планування фізичної активності сучасного міста в контексті інноваційних освітніх технологій. Теоретичні основи педагогіки й сучасні аспекти виховання. Матеріали науково-практичної конференції (м. Хмельницький, 13-14 травня 2022 року). Херсон: Молодий вчений, 2022. 76 с. С. 6-9. http://eprints.zu.edu.ua/34037/1/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf

Завгородня Т., Ткачова Н. Методологічні засади історико-педагогічних досліджень освіти впродовж життя. Доступність і неперервність освіти впродовж життя: зарубіжний досвід та національна практика: збірник тез доповідей науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю (17 травня 2022 р.). Івано-Франківськ, 2022. 313 с. С. 10-14.

Завгородня Т., Басараб Н. Проведення наукових досліджень як важливий ресурс післядипломної освіти педагогічних працівників. Scientific Collection «InterConf», (122): withtheProceedingsofthe 1 stInternationalScientificandPracticalConference «DiversityandInclusioninScientificArea» (August 26-28, 2022). Warsaw, Poland: CeacPolonia, 2022. 323 p. P. 85-88. Режим доступу: https://interconf.top/documents/2022.08.26-28.pdf

Завгородня Т., Басараб Н. Ціннісно-орієнтований підхід у системі післядипломної освіти вчителів початкової школи в період війни. Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції «Модернізація системи освіти в гірських регіонах: національний і глобальний виміри»: збірник тез (22-23 листопада 2022 року). Івано-Франківськ, 2022.

Завгородня Т.К. Шляхи удосконалення результатів науково-дослідницької діяльності студентів закладів вищо освіти. Матеріали V Всеукраїнської (заочної) науково-практичної конференції «Педагогічні інновації в освітньому просторі сучасного закладу вищої освіти» (12 березня 2021 року): Збірник тез / За заг. ред. д. екон. н., проф. Охріменка І.В. Київ: ККІБП, 2021. 187 с. С. 64-67.

Завгородня Т.К. Персоналістичний дискурс історико-педагогічних досліджень. Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 31 березня – 2 квітня 2021 р.). У 2 томах. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. Харків: «Стиль-Издат», 2021. Т.1. 313 с. С. 25-28.

Завгородня Т., Басараб Н. Євроінтеграція та її вплив на розвиток післядипломної освіти вчителів початкової школи. Збірник наукових праць Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна освіта і наука: проблеми, перспективи, інновації» / Відповідальний редактор проф. Т.Ю. Дудка.  Київ, 2021. 399 с. С. 147-150.

Завгородня Т.К., Стражнікова І.В. Історіографія досліджень Західного регіону України другої половини ХХ – початку ХХІ століття як важлива основа розвитку мистецької освіти. Етнодизайн у контексті українського національного відродження та європейської інтеграції: збірник наукових праць в 5-ти т.: Книга перша. Полтава, 2018. С. 117-122.

Завгородня Т.К., Стражнікова І.В. Стан дослідженості ролі громадських організацій Західного регіону України у розвитку теорії і практики виховання. Особистість, суспільство, політика: матер. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. / За ред. С.Терепищого, Ю. Будник, В.Грасимовича, О.Познія. Ч.2. Люблін: WSEI, 2016. 128 c. С. 36-38.

Завгородня Т.К. Персоналістичний напрям у вивченні педагогічних ідей і освітньої діяльності педагогів сучасності. Актуальні проблеми сучасних історико-педагогічних досліджень шкільної освіти: збірник тез і аннотованих матеріалів ХІV Всеукраїнської історико-педагогічної науково-практичної конференції. Київ: Педагогічна думка, 2014. С. 76-77.

 

Член редколегії наукового видання “Гірська школа Українських Карпат”.

Голова редколегії “Інформаційний Бюлетень” кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика (https://kpibs.pnu.edu.ua/en/інформаційний-бюлетень/).

Член Департаменту освіти і науки м.Івано-Франківська.

Відповідальна за організацію та проведення стажування викладачів Івано-Франківського національного медичного університету.

ЕТАПИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Участь у семінарах у рамках проекту «Еразмус+». ITE-VET 2016-2018 Improving teacher education for applied learning in the field of vocational education  574124-EPP-1-2016-1-DE-EPPKA2-CBHE-JP : Seminar for Teaching Staff Lviv (Ukraine) 10 – 12 October 2017 (Сертифікат). Seminar for Teaching Staff  Kyev (Ukraine) 30-31 травня 2017 (Сертифікат).

У рамках Міжнародної науково-практичної конференції “Сучасна освіта і наука: проблеми, перспективи, інновації” ( 27-29.01.2021 – 24 год. – м.Київ) (Сертифікат)

“Розширений функціонал та перспективи розвитку сервісу “Реєстр наукових видань України”” (09.02.2021 – 2 год. – УкрІНТЕІ) (Сертифікат)

“Таймменеджмент як складова професійної компетентності вчителя” (18.02.2021 – 4 год. – INSCHOOL HUB) (Сертифікат)

“Автоматизована інформаційна система організації та проведення науково-технічної експертизи” (16.03.2021 – 2 год. – УкрІНТЕІ) (Сертифікат)

Зміцнення викладання та організаційного управління в університетах (26.03.2021 – PROMETHEUS) (Сертифікат)

У рамках V Міжнародної науково-практичної конференції “Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика (31.03-01.04.2021 – 18 год – м. Харків) (Сертифікат)

E-mail: tetiana.zavgorodnia@pnu.edu.ua

Тел: 57-00-11

Наукові соціальні мережі

http://orcid.org/0000-0001-9097-5714 Тетяна Завгородня

https://scholar.google.com.ua/scholar?start=10&q=Тетяна+Завгородня

https://www.researchgate.net//profile/Tetiana_Zavhorodnia

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57212197650 

facebook.com/groups/414318515953220

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника