22 квітня 2021 р. на основі угоди про співпрацю № 3 ст-21 від 15.03.2021 р. між Дрогобицьким педагогічним університетом імені Івана Франка та Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника відбувся Міжрегіональний науково-методичний семінар «Проблеми та перспективи підготовки магістрів і докторів філософії зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» з питань розвитку вищої педагогічної освіти. Також до роботи семінару долучились представники адміністрації та викладачі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».
З вітальним словом виступила декан Педагогічного факультету, професор Оксана Кондур, яка привітала учасників семінару та побажала успіху в обговоренні основних проблем і перспектив розвитку спеціальності 011 «ОПН».
Модератор заходу, доц. Л. Прокопів наголосила на важливості таких заходів та розробки єдиної стратегії щодо підходу до акредитації освітньо-професійних та освітньо-наукових програм.
Основні напрями процесу формування освітньо-професійних програм підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» окреслила докторка педагогічних наук, професорка Т. Завгородня.
З доповіддю виступила докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького педагогічного університету імені Івана Франка – М.Чепіль. Вона наголосила на потребі творчого підходу до побудови освітніх програм, зокрема орієнтації вибіркових дисциплін на поглиблене вивчення спеціальності та застосування знань на практиці.
Спікери семінару акцентували увагу на реалізації компетентнісного підходу засобами як традиційних, так і інноваційних технологій. Водночас виникали питання щодо вибіркових дисциплін на магістерському рівні.
Особливу увагу було приділено освітньо-науковим програмах третього (PhD) рівня вищої освіти. Гарант програми, проф. В.Стинська у доповіді наголосила на особливостях програми та її сильних сторонах, зокрема наявність наукової регіональної складової, що передбачає поєднання кращих вітчизняних й зарубіжних традицій певного регіону; практико-орієнтоване навчання на базі освітньо-наукових центрів, що орієнтовані на європейські стандарти освіти та навчання на дослідницькій основі.
Кожний ЗВО продемонстрував систему роботи з обома рівнями вищої освіти в режимі дистанційного навчання, наголошували на індивідуалізації навчання, творчих науково-дослідницьких завданнях з теми дисертаційного дослідження здобувача.
Загалом робота була плідною та дискусійною.
Дякуємо всім учасникам семінару за обмін досвідом і активність в обговоренні актуальних питань!