6 лютого 2024 року відбулася організаційна онлайн-зустріч аспірантів спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки з гарантом освітньо-наукової програми – доктором педагогічних наук, професором Вікторією Стинською і завідувачкою кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, доценткою Любовʼю Прокопів.
Учасники зустрічі обговорили важливі питання щодо особливостей навчання на третьому освітньо-науковому рівні підготовки доктора філософії з освітніх, педагогічних наук.
Основний акцент зустрічі – новації та зміни у процедурі захисту дисертаційних робіт. Зокрема, гарант ОНП Вікторія Стинська, ознайомила аспірантів з низкою нормативних документів, якими обумовлюється підготовка докторів філософії, а також наголосила на тому, що з 1-го січня 2024 року набрали чинності окремі пункти постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 2023 р. № 502 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та атестації здобувачів наукових ступенів», згідно з якою навчання в аспірантурі завершується захистом дисертації. Дія Постанови поширюється на здобувачів ступеня доктора філософії, підготовка яких завершується в 2024 році. На зустрічі зазначено, що підсумкова атестація аспірантів, які завершують навчання в 2024 році, буде проходите за новою процедурою. Тривалість процедури – 6-9 місяців.
Завідувачка кафедри Любов Прокопів наголосила на важливості участі аспірантів у науково-практичних конференціях, грантових програмах, освітніх проєктах та підготовці наукових публікацій. Окрім того, було зроблено акцент на тому, що при написанні дисертаційних робіт доцільно використовувати досвід освітян минулого, виокремлюючи кращі постулати вітчизняних та зарубіжних концепцій. Цікавим було її повідомлення про діяльність кращих науковців університету.
Цінним досвідом щодо процедури захисту дисертаційних робіт поділилися випускники освітньо-наукової програми “Освітні, педагогічні науки”, нещодавно захищені доктори філософії Тарас Паска та Наталія Басараб.
Важливим ракурсом був системний аналіз різних складників освітньо-наукової програми підготовки майбутніх докторів філософії. Аспіранти зазначили, що освітні компоненти цілісно та різнобічно презентують змістово-функціональне наповнення програми, а також виокремили тісне поєднання наукового та практичного складників.
Зустріч пройшла цікаво, дискусійно та результативно.
Бажаємо молодим науковцям вагомих здобутків та реалізації творчих планів!