Методологічний вебінар для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня доктора філософії “Діагностичні методи в наукових педагогічних дослідженнях”

Організатором заходу виступили Навчально-науковий центр “Педагогіки і психології вищої освіти” – директорка центру док. філософ. наук, професор – Олександра Качмар,  док. педагог. наук, професор Оксана Протас, провідний фахівець центру, к. пед. наук, Ірина Зінькова.

На заході були присутні здобувачі   освіти  та викладачі педагогічного факультету – професори Надія Луцан, Оксана Цюняк, Вікторія Стинська, Анна Струк, Інна Червінська.

Професор О. Качмар ознайомила з діяльністю ННЦ, розкрила основні програмні напрями діяльності центру: історико-педагогічний, соціально-педагогічний, психолого-педагогічний, зокрема було наголошено на діагностично-прогностичному напрямку роботи.

Про  класифікацію та методи  наукового дослідження грунтовно доповіла професорка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Оксана Протас. Вона ознайомила слухачів із методами педагогічної діагностики, кількісний аналіз у педагогічній діагностиці: реєстрація, ранжування, шкалування,  тестування у педагогічній діагностиці, розказала про види проективних методик, метод аналізу продуктів діяльності. Широко представила програмний комплекс “Технологія схильності абітурієнтів до вибору професії”, в основі розробки якого лежить діагностичний комплекс АСІД ( автоматизована система психологічної діагностики),  автоматизовану  профорієнтаційну систему “Орієнтир”, АПІС (автоматизована інформаційно-пошукова система).

Ірина Зінькова запропонувала слухачам роботу методу діагностики вибору майбутньої професії для абітурієнтів, який  допоможе у визначенні нахилів та здібностей абітурієнтів у виборі спеціальності, моніторингове опитування учнівської молоді, студентів коледжу, університету щодо визначення майбутньої професії.

Під час обговорення професор Анна Струк  наголосила про важливість проведення такого виду вебінару для здобувачів освіти, адже методи науково-педагогічних досліджень це шлях вивчення й опанування складними  психолого-педагогічними  процесами формування особистості, встановлення об’єктивної закономірності виховання і навчання.

Професор Вікторія Стинська звернула увагу на поділ наукових досліджень в педагогічній науці на два напрями: фундаментальні та прикладні дослідження. В Україні фундментальні теоретичні педагогічні дослідження здійснюють науково-дослідні інститути, об’єднані в Академію педагогічних наук  України , а ННЦ дає можливість співпраці та є базою для проведення експериментальної роботи.

У підсумку, професор Інна Червінська підкреслила про важливість експериментального методу наукового дослідження, який означає науково поставлений дослід, проведений у певних умовах, що дає змогу стежити  за перебігом відповідного процесу та відтворювати  його при повторенні цих умов.

Наукова діяльність закладу вищої освіти є важливою складовою підготовки майбутніх фахівців для будь-яких спеціальностей. У наукових розвідках важливо встановити новий факт,  обгрунтувати з позицій сучасної науки, розкрити його теоретичне й практичне значення. Важливим чинником у цьому процесі слід уважати наявність у аспіранта компетенцій щодо методів та методик як складових методології наукового дослідження Однією з головних особливостей наукової діяльності є доведення істинності одержаних результатів.