Проходження науково-педагогічної (виробничої) практики студентами другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Освітні, педагогічні науки»

Навчально-методичне керівництво і виконання програми науково-педагогічної (виробничої) практики спеціальності «Освітні, педагогічні науки» ОПН(м) забезпечує кафедра педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика.

Викладачі-методисти кафедри приділяють великої уваги розвитку у магістрантів в період практики соціально-особистісних компетентностей.

Науково-педагогічна (виробнича) практика у студенів другого курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Освітні, педагогічні науки» розпочалася з 21жовтня і триватиме по 15литопада 2024р. Практична підготовка студентів відбувається в складних умовах воєнного часу, коли часто навчальні заняття переривають гудки тривоги, але викладачі-методисти кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика працюють спільно із студентами, проводять лекційні та практичні заняття.

Зокрема 6 листопада 2024 р. магістрантка другого курсу Петрів Олеся, під науковим керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика – Віри Ковальчук, провела лекцію з предмету «Педагогіка» на тему «Інспектування шкіл» із студентами філологічного факультету спеціальності «Середня освіта: українська мова і література» (групи (УМЛ с/о-21, УМЛ с/о 22).

Олеся Тарасівна добре володіла навчальним матеріалом, використовувала словесні та наочні методи навчання, вдало задавала питання під час бесіди з студентами.

Майбутній викладач ознайомила студентів з планом лекції й послідовно розкривала тему. Студенти  занотовували зміст лекції, виділяли в ній головне. Успішне читання лекції залежало від підготовки до неї, складання чіткого плану, добору матеріалу, який змістовно розкривав тему та добору наочного матеріалу для демонстрування студентам. Важливо, що під час лекції здобувачка володіла увагою студентів. Особлива увага студентів активізувалася, коли до них Олеся Тарасівна зверталася з пропозиціями «уявіть собі…», «як ви думаєте…», коли вони ставали співучасниками події, про яку йшлося під час лекції. Підтримувала увагу студентів й цікавими прикладами-ілюстраціями теоретичних положень, а також наочністю, та проблемним викладом матеріалу.

Олеся Тарасівна поділилася власним досвідом роботи управління освітою, адже займає посаду головного спеціаліста відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Тлумацької міської ради. Досвід, яким поділилася практикантка, був надзвичайно цінним для студентів, адже вона розповіла про реальні виклики та можливості в управлінні освітніми процесами на місцевому рівні. Зокрема, студентам було цікаво дізнатися про специфіку координації між різними закладами освіти, співпрацю з місцевими громадами та державними органами. Її приклади успішних проєктів та розповіді про долання труднощів дали студентам практичні знання, які вони зможуть застосувати у своїй професійній діяльності.

Студенти разом з майбутнім викладачем  активно обговорювали питання інспектування шкіл і значення його в управлінні освітою. Студентка використовувала набуті знання з фахових дисциплін для ведення спостереження за навчально-педагогічним процесом.

Науково-педагогічна (виробнича) практика для майбутніх викладачів ЗВО є школою оволодіння способами організації професійної діяльності, вміння вирішувати конкретні методичні завдання згідно з умовами освітнього процесу, виховання у студентів потреби систематично поновлювати свої знання і творчо застосовувати їх у практичній діяльності.