Участь здобувачів PhD у роботі ХІ Міжнародної інтернет-конференції молодих учених та студентів «Глухівські наукові читання – 2021»

8-10 грудня 2021 року на базі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка відбулась ХІ Міжнародна інтернет-конференція молодих учених та студентів «Глухівські наукові читання – 2021». Актуальні питання суспільних та гуманітарних наук». Участь у конференції приймали науковці, викладачі закладів вищої освіти, докторанти, аспіранти, магістранти, студенти (віком до 35 р.), а також обдаровані учні ЗЗСО. Цей науковий форум щорічно об’єднує інтелектуальну еліту різних наукових галузей, що навчається або працює у провідних закладах освіти України. У цьогорічній конференції взяли участь біля 180 дослідників. Зустріч відбулась у формі інтерактивного спілкування учасників у синхронному режимі on-line через додаток Google Meet.

З вітальним словом до учасників конференції виступила голова Ради Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих вчених університету-організатора Анастасія Полякова та голова Ради молодих учених Бердянського державного педагогічного університету, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Анастасія Попова. Модератори конференції побажали молодим дослідникам плідної роботи, зростання в науковій діяльності та нових відкриттів.

На пленарному засіданні з доповіддю виступив аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Святослав ЮРЧЕНКО з темою «Формування методичного мислення в учнів через змістовий компонент підручників з географії для ЗСО України» (науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Інна СТРАЖНІКОВА). Учасники конференції відзначили особливу актуальність проблеми методичного забезпечення та методичної роботи в процесі навчальної діяльності в умовах сучасного ЗСО. Доповідач наголосив на тому, що шкільний підручник виступає найбільш доступною та ефективною формою виконання навчальної діяльності, адже об’єднує в собі словесні, наочні, практичні та інші методи взаємодії педагога з учнями. В свою чергу зміст підручників з географії є важливою підставою для методично орієнтованого підходу в навчанні. Таким чином, методичне мислення визначається в процесі роботи із структурованим змістовим компонентом  підручників з географії як відносно самостійна специфічна діяльність, що є засобом управління усіма діями, на яких заснована дослідницька та навчальна діяльність учня, і тим самим воно є необхідною передумовою здійснення цих дій.

Загалом, відповідно до галузевої тематики наукових доповідей була спланована робота 16-х секцій.

Конференція відбулася на високому організаційному рівні. Безсумнівно наукові дослідження є і будуть підґрунтям для успішного економічного, соціального та культурного-освітнього розвитку країни, а наукові пошуки сприятимуть розвитку демократичної держави, інтеграції та модернізації вітчизняної вищої освіти, підвищенню їх привабливості та конкурентоздатності.