Басараб Наталія Ярославівна Асистент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика. |
Народилась 13 березня 1990 р. в селі Бортники Львівської області.
Освіта: вища (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника), спеціальність – початкове навчання, кваліфікація – викладач педагогіки, вчитель початкових класів, практичний психолог в закладах освіти, 2006-2011 рр.
Науковий ступінь: доктор філософії з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, 2024 р.
Тема дисертації: «Розвиток післядипломної освіти вчителів початкової школи в західних областях України (1945-1991 рр.)».
Наукові інтереси: вивчення питань у сфері неформальної освіти та освіти впродовж життя; розвиток освітньо-культурного потенціалу педагогічних працівників; післядипломна освіта вчителів початкової школи: історія і сучасність; шляхи реалізації неперервної системи освіти в Україні; самоосвіта вчителя – шлях до професійного зростання.
Стипендіатка програми стажування TTDI від міжнародного фонду «Відродження» в партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE), під час якого займалася вивченням питань щодо покращення політик рівного доступу до освітніх можливостей вчителів початкової школи територіальних громад Івано-Франківщини.
Публікації в наукових фахових виданнях
- Басараб Н.Я. Самоосвіта педагога в сучасному освітньому інформаційно-комунікаційному просторі як шлях до професійного зростання. Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ, 2024. № 30. С. 69-74.
- Басараб Н.Я. Роль позитивної педагогіки в системі підготовки вчителів. Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2024. Випуск 35. С. 99-104. URL: https://pedalmanac.site/index.php/main/issue/view/13/15
- Басараб Н. Еволюціонування структурних елементів післядипломної освіти вчителів початкової школи в західних областях України (1945-1991 рр.). Інноваційна педагогіка : Науковий журнал. № 61. Видавничий дім «Гельветика», 2023. Випуск 61. Том 1 Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 11-16. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/61/part_1/1.pdf
- Basarab N. Historiography of the development of postgraduate education of primary school teachers in western regions of Ukraine (1945-1991). Mountain School of Ukrainian Carpaty. № 27. Ivano-Frankivsk, 2022. Р. 56-59.
- Basarab N. Historiography of the development of postgraduate education of primary school teachers in western regions of Ukraine (1945-1991). Mountain School of Ukrainian Carpaty. № 27. Ivano-Frankivsk, 2022. Р. 56-59.
- Завгородня Т., Басараб Н. Європейський вектор екологізації культурно-освітнього простору вчителів початкової школи в системі післядипломної освіти. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. Том 1. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 84-88. URL: http://chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/spec_2022/part_1/spec-1.pdf
- Басараб Н.Я. Покращення політик рівного доступу до освітніх можливостей вчителів початкової школи територіальних громад Івано-Франківщини. Молодь і ринок. Дрогобич. 2021. № 11-12 (197-198). С. 156-163. URL: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/252925/250179
- Басараб Н.Я. Підвищення кваліфікації як фактор розвитку педагогічної майстерності вчителів початкових класів. Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2018. Випуск 37. С. 137-141. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2018_37_23
- Басараб Н.Я. Розвиток інформаційно-освітнього середовища в системі післядипломної педагогічної освіти. Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2017. Випуск 35. С. 80-85. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/15803/Petko%2C%202017%2C%20Cherson.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Наукові публікації в закордонних виданнях
- Басараб Н.Я. Внутрішкільна методична робота вчителів початкової школи як одна з форм підвищення їх кваліфікації (на прикладі Західного регіону України (1945-1991 рр.)). KELM. Люблін, 2021. № 8 (44). С. 12-17. Режим доступу : http://kelmczasopisma.com/ua/viewpdf/7921
Публікації в інших виданнях
- Басараб Н. Виклики української освіти з часу повномасштабної війни. Матеріали звітної наукової вебконференції викладачів, докторантів, аспірантів університету за 2023 рік Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 1–5 квітня 2024 р., м. Івано-Франківськ. Електронне видання. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника, 2024. С. 266-268. URL: http://surl.li/mskqik
- Басараб Н. Післядипломна освіта вчителів початкової школи, як джерело збереження мовно-культурного зв’язку поколінь українського народу. ІV міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих вчених «Освітні і культурно-мистецькі практики в контексті інтеграції України у міжнародний науково-інноваційний простір в умовах воєнного часу»; 13–14 квітня 2023 року. Запоріжжя, 2023. С. 383-385. URL: http://surl.li/letcp
- Басараб Н. Післядипломна освіта вчителів початкової школи: сутність основних понять дослідження. Інформаційний бюлетень кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика: матеріали Всеукраїнської (з міжнародною участю) науково-практичної онлайн-конференції здобувачів вищої освіти різних рівнів «Розвиток сучасної науки та освіти в Україні зарубіжжі: історія, інновації, перспективи»; 27 квітня 2023 р. № 39 (спецвипуск). Івано-Франківськ. 2023. С. 81-85.
- Завгородня Т., Басараб Н. Проблеми підготовки народного вчителя у поглядах К.Д. Ушинського. Історія та філософія освіти в незалежній Україні: до 200-річчя від дня народження Костянтина Ушинського (1823-1871): зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції / ред. кол.: Топузов О.М., Сисоєва С.О., Дічек Н.П.; 3 березня 2023 р., м. Київ., Інститут педагогіки НАПН України. Київ : Інститут педагогіки НАПН України, 2023. С. 151-154. URL: https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2023/04/Ushynskyy_zbirnyk.pdf. DOI: https://doi.org/10.32405/978-966-644-585-2023-238.
- Завгородня Т., Басараб Н. Ціннісно-орієнтований підхід у системі післядипломної освіти вчителів початкової школи в період війни. Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції «Модернізація системи освіти в гірських регіонах: національний і глобальний виміри»: збірник тез (22-23 листопада 2022 року). Івано-Франківськ, 2022. С. 33-36.
- Завгородня Т., Басараб Н. Проведення наукових досліджень як важливий ресурс післядипломної освіти педагогічних працівників. Scientific Collection «InterConf», (122): with the Proceedings of the 1 st International Scientific and Practical Conference «Diversity and Inclusion in Scientific Area» (August 26-28, 2022). Warsaw, Poland: Ceac Polonia, 2022. P. 85-88. URL: http://surl.li/nkjti
- Басараб Н., Кузьменко В. Становлення післядипломної педагогічної освіти вчителів початкової школи в західних областях України. Доступність і неперервність освіти впродовж життя: зарубіжний досвід та національна практика: збірник тез доповідей науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю (17 травня 2022 р.). Івано-Франківськ, 2022. С. 21-27.
- Басараб Н.Я. До питання освітнього підвищення кваліфікації педагогічних працівників територіальних громад через застосування можливостей та інструментів аналітики даних. Наука, освіта і суспільство: світові тенденції та регіональний аспект: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (8 квітня 2022 року). Полтава: ЦФЕНД, 2022. С. 6-9. URL: http://www.economics.in.ua/2022/04/blog-post_20.html
- Басараб Н.Я. Післядипломна освіта вчителів початкової школи як важлива складова формування їх самоосвітньої компетентності. Матеріали V Всеукраїнської (заочної) науково-практичної конференції «Педагогічні інновації в освітньому просторі сучасного закладу вищої освіти» (12 березня 2021 року): Збірник тез / За заг. ред. д. екон. н., проф. Охріменка І.В. Київ: ККІБП, 2021. С. 46-48. URL: https://kkibp.edu.ua/images/2021/12.03.2021.pdf
- Завгородня Т., Басараб Н. Євроінтеграція та її вплив на розвиток післядипломної освіти вчителів початкової школи. Збірник наукових праць Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна освіта і наука: проблеми, перспективи, інновації» (27-29 січня 2021 року) / Відповідальний редактор проф. Т.Ю. Дудка. Київ, 2021. С. 146-150. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/36459/1/O_Shkurenko_ZTVKPPWPK_2021.pdf
- Басараб Н.Я. Учитель у ролі учня. Шляхи вмотивованого підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Інформаційний бюлетень кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика. Івано-Франківськ: НАІР, 2020. С. 5-9.
- Басараб Н.Я. Післядипломна освіта як умова розвитку професійної культури вчителя початкових класів. Матеріали ІІІ Всеукраїнської (з міжнародною участю) науково-методичної конференції «Теоретико-методологічні основи розвитку освіти та управління навчальними закладами» (5 грудня 2017 року): Збірник тез / За ред. Кузьменка В.В., Слюсаренко Н.В. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2017. С. 55-59.
- Басараб Н.Я. Інноваційна діяльність у післядипломній педагогічній освіті. Матеріали ХХІV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: Збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2017. Випуск 24. С. 144-146.
- Басараб Н.Я. Післядипломна освіта вчителів початкових класів як цілеспрямоване педагогічне фахове зростання. Інформаційний бюлетень кафедри педагогіки імені Богдана Ступарика. Івано-Франківськ: НАІР, 2016. № 25. С. 8-11.
Наукова та навчально-методична діяльність
Викладання навчальних дисциплін для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» 015.39 «Цифрові технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, 011 «Освітні, педагогічні науки» другого (магістерського) рівня вищої освіти та інших спеціальностей університету відповідно до навчального навантаження:
- Педагогіка;
- Позитивна педагогіка;
- Гендерна педагогіка;
- Педагогічна майстерність та педагогічна інноватика;
- Педагогіка з основами педагогічної майстерності;
- Теорія і методика професійної освіти;
- Основи педагогічної майстерності;
- Актуальні питання педагогіки;
- Самоосвіта: технології ефективного навчання;
- Педагогіка ЗСО та педагогічна майстерність.
Керівництво науковим гуртком «Самоосвіта – шлях до професійного зростання».
Організаційна діяльність
- Відповідальний редактор електронного наукового видання «Інформаційний бюлетень кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика» https://kpibs.pnu.edu.ua/en/informatsijnyj-biuleten/.
- Інформаційний супровід по оновленні сайту кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика https://kpibs.pnu.edu.ua/
Виховна діяльність
- Учасник круглих столів, конференцій з проблем освіти у вищій школі.
- Учасник волонтерського освітнього проекту «Цікаві канікули – 2024» від Університету обдарованої дитини.
E-mail: natalia.basarab@pnu.edu.ua
Тел. сл.: (0342) 57-00-11
Наукові соціальні мережі:
ORCID ІD: 0000-0002-2702-6716
Google Academia: http://surl.li/tsdxde
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/natali%D1%96a-basarab-10ba75346/
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника