Нещодавно у видавництві нашого університету вийшла монографія доктора філософії Тараса Паски «Гуцульщинознавство в системі національної освіти і виховання». У книзі з позицій нового педагогічного мислення здійснено аналіз концептуальних засад, джерельної бази та історіографії дослідження проблеми української гуцульської школи; обґрунтовано освітньо-виховні можливості використання педагогічного потенціалу гуцульської етнокультурної спадщини; проаналізовано експериментальну та пілотну діяльність закладів освіти регіону із впровадження гуцульщинознавства в освітній процес; розкрито зміст науково-педагогічної діяльності фундатора гуцульщинознавства, Народного вчителя України Петра Лосюка; визначено перспективні напрями формування інноваційного освітнього середовища в Гуцульському регіоні. Хронологічні межі дослідження охоплюють кінець ХХ – початок ХХІ ст. (1985-2020 рр.).
Привертають увагу авторські розробки: «Педагогічний потенціал основних компонентів гуцульської етнокультурної спадщини», «Моделі навчально-виховних систем гуцульських шкіл», «Форми вивчення і популяризації гуцульщинознавства», «Програмно-методичне забезпечення вивчення гуцульщинознавства», «Логіко-функціональна модель діяльності Гуцульської освітянської ради», «Науково-педагогічні ідеї Народного вчителя України Петра Лосюка», «Головні види та осередки народного мистецтва Гуцульщини», «Рекомендований перелік архітектурних та ландшафтно-паркових памʼяток Гуцульщини для ознайомлення (відвідування) в процесі вивчення гуцульщинознавства», «Концепція мобільного додатка для педагогів, учнів, батьків Hutsul 24» та ін.
Монографію підготовлено відповідно до плану науково-дослідної роботи кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника «Історико-педагогічні проблеми навчання і виховання у системі безперервної освіти» (державний реєстраційний номер – 0108U009122).